Op de ALV werd uitgebreid stilgestaan bij de vele prestaties van de sportverenigingen in onze gemeente. Het was een avond waarin successen, ontwikkelingen en samenwerking centraal stonden.

Belangrijke mijlpalen passeerden de revue. Zo werd teruggekeken op het oplossen van het vraagstuk rond Dwarsgouw en werd vooruitgeblikt op de voorbereidingen rondom De Karekiet en regionale samenwerking. Ook de rol van de Stichting Topsport en de vele sportieve prestaties van verenigingen en individuele sporters kregen volop aandacht.

Daarnaast was er goed nieuws voor het bestuur. Met trots werden twee nieuwe bestuursleden benoemd: Rob Bloemkolk en Wouter Slim. Ook werden Erica Helder en René Voorwerk herbenoemd. Het jaarverslag en de jaarrekening werden vervolgens unaniem goedgekeurd.

Na de pauze kregen de aanwezigen een eerste toelichting op de nieuwe sportapp. De sportverenigingen worden hierover binnenkort nader geïnformeerd. Daarmee werd niet alleen teruggekeken op een succesvol sportjaar, maar ook vooruitgeblikt op nieuwe mogelijkheden om de sport in de gemeente verder te versterken.